У кінці 19 ст. на кошти Чернігівського земства відомий російський інженер
Жилинський проводить осушення трубізької заплави для покращення сінокосів.
Вручну копались кілометрові канави, щоб не порушувати природного стоку води.
Жилинський був відомим інженером-меліоратором з осушення Полісся і боліт
Барабинського степу в Сибіру.
Не раз скакав конем із Києва до Чернігова по цій дорозі князь Володимир Мономах
за один день, тут міняв він стомлених коней. Це давній прообраз пізнішої
поштової дороги, її давноруський варіант. Село знаходилося на відстані денного
переходу війська або купецького каравану від Києва. Місцевий фольклор зберіг
назву Когіецького (купецького) колодязя і озера Обузного (Обозного), де ночували
обози і де сукали на нічний випас коней у долині Сукач. Ця дорога мала місцеву
назву Дукова (королівська) дорога.